دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 30590
تعداد نوشته ها : 6
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
صبح زود باید از خانه خارج شوید ولی در عین حال همیشه دیرتان می شود؟ صبح ها با شتاب و عجله، تلاش می کنید تا به موقع در محل کار یا قرار حاضر شوید اما بازهم تلاشتان بی فایده است و دیر می رسید. چند ترفند ساده را به کار ببرید تا دیگر صبح ها دیرتان نشود . در اینجا 9 راهکار کاربردی برای صرفه جویی وقت در صبح ها برایتان بیان می شود

راهکارهایی برای صرفه جویی وقت در صبح ها

گام اول:

دکمه snooze را فشار ندهید، واقعا 10 دقیقه بیشتر چه تفاوتی دارد؟ بهتر است خودتان را فریب ندهید. شما باید بتوانید زمان خوابتان را مدیریت کنید. عادت کنید که صبح ها به محض اینکه گوشی یا ساعت شما آلارم می زند، بیدار شوید و با شور و انرژیT روز خود را شروع کنید.

گام دوم:

از تایمر دوش استفاده کنید. با خرید تایمر دوش، شما می توانید در انرژی و آب هم صرفه جویی کنید.

گام سوم:

از قهوه ساز های خودکار استفاده کنید. با خرید یک دستگاه چای ساز و صرف هزینه ای اندک، زمان را برای خود بخرید.

گام چهارم:

به کمد لباس هایتان نظم دهید.لباس های خود را شب قبل مرتب و آماده کنید. اگر قرار باشد صبح تازه تصمیم بگیرید که چه لباسی بپوشید، کدام پیراهن را با کدام کروات استفاده کنید، کدام شلوار را امروز بپوشید، بعد هم تازه به این فکر بیفتید که لباس هایتان نیاز به اتو دارد و بخواهید سر صبر لباس ها را اتو کشی کنید، مطمئناً همان اول صبح وقت زیادی از شما تلف می شود. پس از شب قبل، پیش بینی کنید که قرار است فردا چه لباسی بپوشید و لباس ها را آماده کنید.

گام پنجم:

اگر باید صبح زود از خانه بیرون بروید پس برای صرفه جویی وقت در صبح زود، از صبحانه سرد استفاده کنید. وقتی قرار است صبح سریعا از خانه خارج شوید، زمان خود را برای تهیه و طبخ صبحانه نگذارید.

گام ششم:

از تایمر شمارش معکوس استفاده کنید. وقتی که می دانید که باید 40 دقیقه دیگر خانه را ترک کنید، یک تایمر برای خود بگذارید تا کارهایتان را در مسیر درستی پیش ببرید. به این شکل شما سرعت خود را بالا می برید نه اینکه به ناگاه متوجه شوید که زمان گذشته است و هنوز آماده نیستید.

گام هفتم:

یاداشت هایتان را بخوانید.به حافظه خود در صبح برای به یاد داشتن چیزهای مهم تکیه نکنید. شب قبل نکات و مسائل مهم و هر آنچه باید به دنبال داشته باشید را روی یک کاغذ یاداشت کنید و آن را به جلو یا پشت در ؛ هرجایی که بیشتر در معرض دیدتان قرار دارد؛ بچسبانید. تهیه این یادداشت چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد. اما در عوض روز بعد برای شما زمان زیادی صرفه جویی می کند. فقط کافیست به این فکر کنید که روز بعد زمانی که 15 دقیقه از خانه دور شده اید، یادتان بیفتد که چیز مهمی را فراموش کرده اید، چه قدر زمان از دستتان می رود؟! به یاداشت کردن عادت کنید و در زمان خود با اینکار صرفه جویی.

گام هشتم:

هر چیزی را در مکان خودش قرار دهید. برای صرفه جویی وقت وسایل خود را مرتب کنید و سرو سامان دهید. حتی وسایل کوچک و دم دستی را در سرجای خود قرار دهید، گاهی همین وسایل کوچک و دم دستی به راحتی گم می شوند و دقیقا همان لحظه آخری که قصد خروج از خانه دارید، باید برای پیدا کردن آنها وقت خود را هدر دهید. وقتی شما صبح قرار است با عجله از خانه خارج شوید، 10 دقیقه هم زمان زیادی است. وسایلی همچون کلید، سوئیچ، کیف پول، گوشی، جوراب، کت، چتر و… را در جای خود قرار دهید. عادت کنید که هر شب وسایلتان را در جای خود قرار دهید.

گام نهم:

از مسیر رفت و آمد استفاده کنید. بسته به اینکه از چه وسیله ای برای رفت و آمد استفاده می کنید می توانید برنامه ریزی کنید که برخی کارهای خود را در مسیر انجام دهید، مثلا اگر از مترو و اتوبوس استفاده می کنید، چک کردن ایمیل ها و پیام های شبکه های اجتماعی را می توانید در مسیر انجام دهید.

زندگی زیباست

منبع: آمازایران
X