دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 30589
تعداد نوشته ها : 6
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
مشکلی که اکثر والدین با آن برخورد داشته اند، اوقات تلخی و جیغ و گریه کودک موقع آمپول زدن و دکتر رفتن.
راهکارهای زیر به شما کمک می کند تا ترس کودک از آمپول زدن کمتر شود.

راهکارهای کاهش ترس کودک از آمپول

  • حقیقت را بگویید: وقتی قرار است کودکتان را برای تزریق واکسن یا آمپول به مراکز درمانی ببرید، مسئله را برایش توضیح دهید و حقیقت را برای او بگویید. در هر حال کودک متوجه موضوع می شود، بگذارید اعتمادش را به شما از دست ندهد. برایش توضیح دهید که چرا برای سلامتی و حفاظت در برابر بیماری نیاز به تزریق آمپول است. حتی به کودکتان این جمله را هم نگویید که درد ندارد چون بالاخره آمپول زدن برای کودک درد دارد، درکش کنید و به او توضیح دهید که درست است که کمی درد دارد اما فقط چند لحظه کوتاه است.
  • برخی کارشناسان پیشنهاد می دهند از کرم های بی حسی حدود 20 دقیقه قبل از تزریق استفاده کنید. در این مورد از پزشک کودک سوال بپرسید و در صورت نیاز از این کرم ها استفاده کنید. موقع آمپول زدن، حواس کودک را پرت کنید، دست او را در دست بگیرید، برایش شکلک در بیاورید، یک شوخی با مزه، یک قصه جذاب، یک آهنگ کودکانه و خلاصه هر چیزی که حواس کودک را از آمپول زدن پرت کند.
  • هیچ گاه از آمپول زدن برای تهدید و تنبیه کودک یاد نکنید. نگذارید در ذهن کودکتان، آمپول زدن به عنوان یک مجازات و تنبیه تلقی شود.
  • برای کم کردن ترس کودک از آمپول سعی کنید به گونه ای برنامه ریزی کنید که بیش از اندازه در مطب، منتظر نمانید، شنیدن جیغ و گریه هم سالان او را مضطرب خواهد کرد. سعی کنید در این مدت او را مشغول کنید برایش داستان تعریف کنید یا برایش اسباب بازی ببرید تا در این مدت مشغول اسباب بازی هایش باشد نه شنیدن صدای گریه کودکان.
  • بعد از آمپول زدن، موضع را برای کودک مالش دهید تا دردش کمتر شود.
  • برای اینکه دفعه های بعد کودک راحت تر با آمپول زدن کنار بیاید، جایزه ای برای او در نظر بگیرید. برای شجاعت و غلبه بر ترسش برایش جایزه ساده ای مثل پارک رفتن، بستنی و …. در نظر بگیرید، ضمن اینکه یک انگیزه کوچک مثل همین جایزه، تحمل درد و غلبه بر ترس را برایش راحت تر خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

چگونه ترس کودک از دکتر را کاهش دهیم؟


منبع: آمازایران
X